תינוק נרדם בנדנודים

איך להפסיק את הנדנוד וללמד אותו להרדם לבד?

"אני אמא לתינוק בן 10 חודשים, ואני מרגישה מתוסכלת ונורא עייפה. מאז שהוא נולד, התינוק נרדם בנדנודים בידיים. הוא כל-כך התרגל להירדם עלי שאין סיכוי להרדים אותו בדרך אחרת. אם לא אנדנד אותו הוא עלול להיות ער מ 8 בבוקר עד 20 בלילה, למרות שרואים שהוא עייף מאוד. לאחרונה המצב החמיר, הוא כבר לא מוכן להיכנס לשינה, הילד מתפתל, מתנגד, דוחף, בועט, וזה הופך את ההרדמות שלו לארוכה, קשה למתישה…"

"עד לא מזמן הילד שלי נרדם אצלי בידיים בנדנודים, תוך כמה דקות, וזה היה בסדר מבחינתי. הבעיה היא שאני כבר לא מסוגלת להרים אותו בגלל המשקל שלו, הגב שלי נורא כואב. ניסיתי את כל השיטות להרדמות בלי ידיים ושום דבר לא עובד, הילד פשוט לא מוכן לישון. אין לי כוח, אני קורסת".

"הילדה שלי בת שנה וחצי נרדמה בעריסה מתנדנדת בחודשים הראשונים אחרי הלידה. מאז שהעברנו אותה למיטת תינוק היא צורחת ומתנגדת להירדם בבית, ולכן אנחנו חייבים לצאת איתה כל פעם לטיול בעגלה, אחרת היא לא נרדמת, זה פשוט סיוט"…

אלה המשפטים שאני שומעת כל יום מהורים עייפים ומותשים, שמתמודדים עם הרדמות בנדנודים, ולא מצליחים להפסיק את ההרגל הזה, למרות כל הניסיונות.

אם גם התינוק המדהים שלכם לא מצליח להירדם

 בלי נדנודים ואתם מיואשים, כי ניסיתם כבר את כל הדרכים

האפשריות כדי להפסיק אותם ללא הצלחה –אתם לא לבד!

pexels-kristina-paukshtite-3270224

במאמר הזה תקבלו הסברים מדוע זה קורה ואיך להקל על הפעוט ועליכם.

תינוקות צעירים אחרי הלידה זקוקים לעזרה כדי להירדם, לכן לעתים קרובות הורים מתחילים לנדנד אותם בידיים, במנשא, על הכדור או בעגלה, כדי לעזור להם, וזה בסדר גמור

לעתים קרובות קטנטנים מתרגלים מהר מאוד לנענועים, ואז אחרי תקופה הם לא מסכימים לוותר עליהם. לרוב ההורים מרגישים שתינוקם פשוט לא מסוגל להירדם בלי עזרה, ולכן מקפידים לתת לו מענה וכתוצאה מכך ההוירם מרגישים שהם עובדים קשה כל היום וכל הלילה, כדי להביא את הפעוט להרדמות, וזה עלול לגרום לעייפות, תסכול ותחושת חוסר אונים אצל ההורים.

יש לציין שישנן משפחות שמדווחות שלא מפריע להן בכלל לנענע את הקטנטן לפני ההרדמות ולהמשיך לעזור לו גם בגיל שנה-שנה וחצי. אם המצב הזה מתאים לכם, ואתם מוכנים להמשיך כך, אין סיבה לעשות שינויים.

תינוק נרדם בנדנודים– הנה 3 המצבים בהם אני ממליצה בד"כ להפסיק את הנדנודים:

  1. אם התינוק שלכם מתעורר המון בלילה כדי לקבל נדנודים.

לעתים קרובות נוצר הרגל-להירדם תוך כדי נדנוד וכתוצאה מכך התינוק שלכם עלול להתעורר אין ספור פעמים בלילה עם בכי קורע לב. זה קורה כיוון שהקטנטן לא מצליח להירדם בלי עזרה ולכן כל ניסיון להביאו להרדמות עצמאית מביא לבכי וצרחות.

  1. אם התינוק נרדם בנדנודים ותנומות היום שלו תמיד קצרות, כ20-30 דקות.

אם אתם מרגישים שכל היום אתם מנסים להרדים את הילד בידיים בנדנודים והוא ממשיך להתעורר אחרי תנומות מאוד קצרות, ולא מצליח להגיע לשינה עמוקה ואיכותית, כנראה הגיע הזמן ללמד אותו להירדם בצורה עצמאית.

  1. אם ההרדמות בנדנוד גורמת לכם לעייפות קשה, כאבי גב או אי נוחות.

לעתים קרובות הרדמות בנדנודים גורמת להורים לסבול מכאבי גב או כאבי מפרקים בעקבות ישיבה ממושכת על הכדור, או נדנודים בידיים עם תינוק, שהופך להיות יותר כבד עם הגיל. אם גם אתם חווים קושי מהסוג הזה ומרגישים שאין לכם כוח להמשיך כך-אני כאן כדי להגיד לכם שאתם לא חייבים לסבול. אפשר ללמד את הקטנטן להירדם לבד, אם הוא כבר עבר גיל 4-5 חודשים.  

תינוק נרדם בנדנודים-המלצות להפסקת גורמי תלות שיתאימו לקטנטנים מעל גיל 4-5 חודשים:  

  1. קודם כל מומלץ להרדים את הקטנטן לשנת לילה אחרי טקס קבוע 'שכולל אמבטיה, קריאת סיפור, ארוחה ושיר ערש, או לחישות. כשתינוק מתרגל להירדם אחרי טקס הוא מפסיק להתנגד ונכנס לשינה בלי בכי.
  2. רצוי להרדים את הפעוט בהתאם לסימני עייפות שלו, בלי להביאו לעייפות קיצונית, כדי שההרדמות שלו תהפוך ליותר קלה ונעימה.
  3. מומלץ לבנות לו שגרה וסדר יום עם תנומות ארוכות, עד כמה שניתן, בהתאם להמלצות לפי הגיל.
  4. חשוב לוודא שתנאי הסביבה נעימים, נוחים ומתאימים לשינה רגועה:

טמפרטורה נוחה, החדר שלו שקט וחשוך, בגדים נוחים כי ישנם פעוטות שלא יצליחו להירדם כשחם מדי או קר מדי בחדר, או כשנמשהו מציק להם.

  1. כשאתם מחליטים להפסיק את הנדנודים כדי להגיע להרדמות העצמאית, תתחילו להוריד את העזרה בצעדים קטנים, בהדרגה. תזכרו שקפיצה מהירה מדי לשלב חדש עלולה לגרום לקטנטן שלכם לתחושת חוסר שקט, חוסר בטחון והמון בכי, כך שכל התהליך יהפוך לקשה עד בלתי אפשרי וידרוש מכם המון כוחות ואנרגיות.

כדי להוריד את הנדנודים בהדרגה, בלי לגרום לצרחות והתקפי בכי קורע לב, חשוב למצוא את הדרך שתתאים לילד/ה שלכם באופן אישי, כי כל ילד הוא שונה, יחיד ומיוחד ואם לא תתאימו את השיטה לילד שלכם ייתכן והתהליך יהיה יותר ארוך וידרוש מכם יותר זמן ומאמץ.

לעתים קרובות השינוי בהרגל כאשר הורים מפסיקים להרדים את הקטנטן עם המון נדנודים הוא מאוד קשה עבור קטנטנים, בעיקר אם ההתניה קיימת כבר חודשים ארוכים.

על מנת שתצליחו להפסיק את הקושי ולצאת מהמצבים המורכבים האלה,

כדי להגיע לתוצאות הכי טובות, אני ממליצה לכם לקבל עזרה והכוונה מקצועית. במהלך הייעוץ בהתאמה אישית תגלו מה הן הפעולות הנכונות בהתאם לסיטואציה ולטמפרמנט של הילד שלכם, ובאיזה סדר לבצע אותן. הניסיון שלי מראה שהורים שמקבלים המלצות ופועלים בהתאם לתכנית מותאמת אישית מגיעים לתוצאות הרבה יותר טובות.

אם ניסיתם כבר את כל הדרכים האפשריות ועדיין לא מצאתם את השיטה היעילה שתתאים לפעוט שלכם, אתם מוזמנים ליצור איתי קשר בעמוד הזה, או  

בהודעה בווטסאפ כדי שאפשר יהיה לראות האם יש התאמה בין מה שאתם מחפשים למה שאני יכולה להציע לכם

אני כאן לכל שאלה! 

***המאמר כתוב בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד, הוא מתאים גם לבנות.

אם מה שקראתם כאן מעניין אותכם ואתם רוצים לקבל מידע נוסף אני כאן כדי לעזור לכם!

או למלא את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם!

קורס יועצות שינה אונליין

קורס יועצות שינה פורץ דרך בשיטת אלה גרשטיין

הקורס היחיד שיעניק לך ידע מקצועי מקיף לשיפור שינה, תזונה, והרגעת הילדים, ויאפשר לך לשלב אמהות עם קריירה משתלמת.

שתפו פוסט זה:

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
אלה גרשטיין - מלמדת קורס יועצות שינה אונליין

הורים יקרים, אם אתם רוצים להתייעץ איתי או לקבל יותר מידע 

או למלא את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם!
אני כאן כדי לעזור לכם

Open chat
שאלה או בעיה?
כתבו לי הודעת ווצאפ
דילוג לתוכן