בעיות שינה אצל תינוק פעלתן

תינוקך פעלתן, נמצא בתנועה מתמדת ואינו מצליח להירדם ללא בכי ביום ובלילה?

הוא מלא אנרגיות, זז המון ומתקשה לעצור את הפעילות?הפעוט המדהים שלך ממשיך להתנועע גם כשהוא מגיע לעייפות גדולה?

הקטנטן שלך מתעורר המון בלילות, ישן תנומות קצרות ביום, ונראה ששנתו קלה ולא איכותית?

ידוע ממחקרים שתינוקות נולדים עם דפוסים ומאפיינים מסוימים שעלולים להשפיע על התנהגותם. כל תינוק נולד עם אופי או טמפרמנט שקובע בין היתר איך הילד יסתגל לשינוים ומעברים, איך יתנהג ואיך יישן ביום ובלילה. כל תינוק הוא שונה וכבר בגיל צעיר ניתן לראות איזה טמפרמנט יש לו.

ישנם תינוקות שלווים שמסוגלים לשכב בנחת ולהסתכל סביבם או לחקור צעצוע בצורה יסודית בלי לזוז הרבה. הם ישנים יפה במשך היום ותמיד קמים עם חיוך, נרדמים בכל מקום, גם אם זה מקום חדש ולא מוכר. הם ישנים טוב גם אם יש המון רעש או המולה סביבם.

כיועצת שינה ומלווה הורים בראשית דרכם במשך כעשרים וחמש שנה, אני פוגשת לא מעט הורים לתינוקות פעלתנים שמתקשים מאוד לישון ביום ובלילה.

מטרת המאמר היא להסביר לך מדוע תינוק פעלתן נוטה לפתח בעיות שינה ולתת לך כלים יעילים שיעזרו לו להירדם בקלות ולישון טוב יותר בלילות.

ההתנהגות והמאפיינים של תינוק פעלתן:

כבר בגיל צעיר הוא נראה סקרן וערני מאוד, ומגיב לכל גירוי קטן.. הוא אוהב להתבונן ולגעת בכל דבר חדש.לעתים נראה שהתינוק נמצא בתנועה מתמדת ולומד על העולם דרך התנועה. הוא זז ממקום למקום ועובר ממשחק למשחק במהירות, בלי לעצור, ומשתעמם בקלות. תינוק פעלתן אוהב להתנועע וגם נהנה ומתלהב כשמבוגרים מנענעים או מנדנדים אותו. הוא מעדיף חופש תנועה ומסרב להיות בידיים ולא מרגיש בנוח כשעוטפים או מערסלים אותו במנשא.

התפתחות:

לעתים תינוקות פעלתנים מתפתחים מוקדם לגילם או מדלגים על שלבי התפתחות חשובים (למשל זחילת גחון או זחילת שש). חלק גדול מההורים מספרים, שתינוקם התחיל להרים את ראשו כבר בימים הראשונים לאחר הלידה והתהפך לראשונה בגיל חודש-חודשיים. לפעמים הם מגיעים לעמידה והליכה מוקדמת בגיל 7-8 חודשים. תינוק פעלתני ייהנה מטיול בחוץ וממשחק פעיל במגרש משחקים או בג'מבורי. ההורים מספרים עליו כעל "תינוק עם אופי", עקשן ודעתן. הוא עלול לפרוץ בבכי קורע לב אם לא יקבל את מבוקשו מייד. מצב רוחו משתנה במהירות רבה והוא נוטה לחרדות וקשיים בוויסות חושי.

שנתו של התינוק הפעלתן:

אחד האפיונים הבולטים ביותר של התינוק הפעלתן הינו הנטייה לבעיות שינה ביום ובלילה-התעוררויות רבות וקשיים גדולים בהרדמות. לרוב, התינוק הפעלתן ישן מעט מאוד במשך היום, או לעתים בתנומות קצרות מאוד, הנמשכות בין 15 ל-20 דקות. במקרים קיצוניים, תינוק צעיר עלול לישון תנומה קצרה אחת בלבד, הנמשכת 20 -30 דקות במשך היום. לעתים קרובות ההורים מספרים שכל הירדמות הופכת למלחמה וסיוט של בכי מתמשך. הקושי נובע מכך שהתינוק הפעלתן איננו מצליח להתנתק מחוויות הסביבה. לעתים התינוק מגיע לעייפות קיצונית ובמקום להירדם מתחיל לחייך ו"לדבר" כאילו יום חדש הגיע. והוא מנסה לתקשר עם ההורים, או שהוא מתעורר בבכי ודורש את תשומת הלב כדי להירגע ולהירדם. ישנם תינוקות שנשארים ערים במשך שעתיים-שלוש בלילה מכיוון שהם אינם יודעים להירדם בחזרה לאחר שהתעוררו. לעיתים, בעיות השינה מתעוררות במחצית השנייה של שנת החיים הראשונה, כאשר השתינוק לומד לזחול והופך להיות יותר נייד. במקרים כאלה, את יכולה לראות שתינוקך מתהפך או נעמד במיטה ובוכה עם עיניים עצומות כאילו מבקש ממך :"אמא, תעזרי לי, אני רוצה לישון!"

כדי למנוע בעיות שינה אצל התינוק הפעלתן מומלץ:

  •  לשמור על סדר יום קבוע, הכולל אוכל וטקס קבוע לפני השינה (בהתאם לגיל).
  •  יש לאפשר לתינוק שינה מספקת במשך היום, בהתאם לגילו.
  •  מומלץ  להקפיד על פעילות מרגיעה לפני השינה – עיסוי, לספר סיפור או לקרוא ספר.
  •  מומלץ לשמור על סביבה מאורגנת, רגועה וללא גירויים מיותרים.

התינוק הפעלתני זקוק להורים רגועים שמשדרים לו תחושת בטחון.

הטיפול בתינוק הפעלתן, בכל גיל, עלול להיות מאתגר ולא פשוט. כדי לשפר את מצב השינה של תינוקך כדאי לבדוק האם סדר יומו מתאים לגילו, כיצד נראית סביבתו, ועוד. רצוי לשלב בטיפול היומיומי עיסוי עדין ומרגיע, וכן תרגילים שיעזרו לתינוקך להרפות את השרירים. אשמח להדגים לך טכניקות מיוחדות ויעילות שיעזרו לך להרגיע את הקטנטן וללמד אותו לישון טוב יותר, בלי בכי.

אם קשה לך ואת רוצה  ללמד את תינוקך להירדם  לבד וחזור לשינה שלווה בלילות- צרי איתי קשר כאן או בהודעת ווטסאפhttp://bit.ly/2WWDBFL.אני אתן לך כלים מעשיים ואת הפתרונות הטובים והמתאימים ביותר לך ולתינוקך.

אם מה שקראתם כאן מעניין אותכם ואתם רוצים לקבל מידע נוסף אני כאן כדי לעזור לכם!

או למלא את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם!

קורס יועצות שינה אונליין

קורס יועצות שינה פורץ דרך בשיטת אלה גרשטיין

הקורס היחיד שיעניק לך ידע מקצועי מקיף לשיפור שינה, תזונה, והרגעת הילדים, ויאפשר לך לשלב אמהות עם קריירה משתלמת.

שתפו פוסט זה:

3 תגובות
  1. ניסה ברגר

    שלום רב
    סוף סוף קוראת על יעוץ שינה ומבינה שהילד שלי פעלתן וזה מזפיע על השינה שלו
    ניסיתי יועצת שינה בעבר אך ללא הועיל
    הבן שלי בן שנה וחצי ואשמח לשוחח כדי חקבל כלים
    תודה רבה
    ניסה
    0544071010

  2. עדן שרביט

    שלום אלה,
    אתרך מכיל מידע מעניין, והפידבקים של ההורים נשמעים מדהימים. אשמח שתחזרי אליי לגבי יעוץ שינה (ואם אפשרי גם תזונה) לתינוק בן 9 חודשים.

    תודה רבה,
    עדן

  3. ella

    היי עדן, שמחה מאוד שהתחברת למאמרים ולשיטה שלי, אני מתמחה ביייעוץ בכל התחומים: שינה, תזונה ועוד. אצור איתך קשר בהקדם. אני כאן לכל שאלה!

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
אלה גרשטיין - מלמדת קורס יועצות שינה אונליין

הורים יקרים, אם אתם רוצים להתייעץ איתי או לקבל יותר מידע 

או למלא את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם!
אני כאן כדי לעזור לכם

Open chat
שאלה או בעיה?
כתבו לי הודעת ווצאפ
דילוג לתוכן