על בעיות שינה בגיל שנתיים-מדריך להורים עייפים

בעיות שינה אצל ילדים בכל גיל גורמות לנו, ההורים להמון דאגות, תסכולים, חוסר שקט ולעתים גם סבל.

לבעיות שינה בגיל שנתיים ישנן סיבות רבות ומגוונות מאוד. רגרסיה בגיל הזה היא  תופעה נפוצה מאוד. היא מתבטאת בשיבושי שינה קשים וגם בשינויים גדולים בהתנהגות, כיוון שפעוטות בגיל הזה קולטים במהירות, מבינים מצוין מה קורה סביבם ויודעים להתעקש ולהתנגד בצורה נחרצת לכל דבר שלא מתאים להם. ילדים בני שנתיים יודעים להגיב בהתקפי זעם או צרחות כשהם לא מרוצים או לא מסכימים למשהו, או

כשהם רוצים להשיג משהו…

אם גם אצלכם הילד בן השנתיים לא ישן טוב בלילה מאז שהוא נולד,

ואתם עייפים ומותשים כי אתם לא ישנים בלילות כבר תקופה ארוכה מאוד,

אם אתם מתמודדים עם העקשנות של ילד דעתן, שלא מסכים לשתף פעולה

ולא מקשיב לכם – קרוב לוודאי אתם מוצאים את עצמכם בסיטואציות קשות ומאתגרות באופן יומיומי.

המאמר הזה יאפשר לכם להבין טוב יותר מה עובר על הילד שלכם

ולקבל מספר המלצות שיאפשרו לכם להקל עליו ועליכם ולשפר את האווירה בביתכם.

בעיות שינה בגיל שנתיים-מאפיינים עיקריים:

  1. הרדמות שנראת כמו מלחמה שנמשכת המון זמן ומתישה את ההורים ואת הילד.

ייתכן והפעוט שלכם מתווכח או בוכה בשעת ההרדמות, או מבקש שתשבו לידו ותתנו לו ליטופים, חיבוקים או יד כדי שהוא יירדם, וזה נמשך שעה, יותר ונראה כמו נצח. וכל המצב הזה חוזר שוב ושוב, כל ערב מחדש.

  1. הילד הופך להיות קופצני ואפילו טיפה "היפראקטיבי" בערב-אחת התופעות הנפוצות שמאפיינת בעיות שינה בגיל שנתיים.

אם הילד שלכם משתולל, רץ, קופץ ומתרוצץ בכל הבית ולא רוצה להיכנס למיטתו, או קם ויוצא ממיטתו אינספור פעמים ומגיע לסלון או מטבח ומסרב לחזור לחדר שינה-אתם לא לבד. הילדים מנסים לדחות את שעת ההרדמות כדי להרוויח עוד קצת זמן עם ההורים או לקבל עוד יחס ותשומת לב.

  1. התנגדות לשינה במהלך היום וקשר לבעיות שינה בגיל שנתיים.רוב ההורים מדווחים שהפעוט שלהם מתחיל להתנגד לשינה במהלך היום, או ישן תנומה קצרה בלבד אחרי הרדמות ממושכת ומאוד מתישה. כדאי לדעת שרוב הילדים עד גיל 3 שנים עדיין זקוקים לשינה בצהריים ולא מומלץ לוותר עליה, אלא לנסות לביא את הפעוט להרדמות בלי שיבכה ויתנגד.
  2. יקיצות בלילה עם בכי  וצרחות-תופעה נוספת ונפוצה מאוד.

אם הילד שלכם לא ישן בלילה או מתעורר בבכי קורע לב ללא סיבה ברורה ואז נשאר ער במשך שעה לשעתיים-חשוב לנסות להבין מה עובר עליו. בהמשך המאמר תגלו מדוע התופעה הזו כך-כך נפוצה בקרב הילדים בגילאים האלה.

  1. הילד נכנס למיטה שלכם בלילה כדי להתכרבל לידכם ואתם לא מצליחים לשנות את המצב? זאת אחת התופעות הנפוצות שמאפיינת בעיות שינה בגיל שנתיים.

אולי גם אצלכם זה קורה: הפעוט מגיע למיטתכם ומבקש לישון אתכם עד הבוקר. אם אתם מנסים להחזיר אותו למיטה הוא עלול לבכות, לצרוח ולהעיר את האחים, או דורש שתשבו לידו עד שיירדם, וזה מתיש אתכם. פגשתי הורים רבים ששיתפו אותי שהעייפות שלהם עברה כל גבול אפשרי והם הגיעו למצב שהילד נכנס למיטתם בלי שהם הרגישו, והם גילו שהוא ישן לידם רק כשהתעוררו בבוקר…

  1. הבוקר מגיע והילד לא מצליח להתעורר לגן ומתחיל את היום ברגל שמאל.

לעתים ילדים מתקשים להתעורר בבוקר או קמים ללא מצב רוח, עצבניים, חסרי סבלנות ולא מסכימים לשתף פעולה בבית או בגן. זה עלול לקרות בעיקר אם הם מתעוררים המון בלילה, והמצב הזה בהחלט עלול להשפיע על ההתנהגות שלהם במהלך היום.

אם אתם שמים לב שעניין ההרדמות והשינה הפך לבלתי נסבל ומתסכל עבורכם כי הפעוט שלכם לא מוכן להירדם ברוגע וכל מה שאתם עושים לא עוזר, והילד לא ישן טוב בלילה-אני ממליצה לבדוק מה הם הגורמים לבעיות שינה כדי שנוכל להגיע לפתרון טוב יותר.

סיבות עיקריות לרגרסיה  בעיות שינה בגיל שנתיים

  • עייפות יתר כתוצאה ממחסור בשעות שינה במהלך היום, סדר יום לא מתאים, הרדמות בשעה מאוחרת.
  • שינויי התנהגות-התקפיי זעם, רצון לבדוק גבולות.
  • תחושת עצמאות גדולה– "אני יכול הכל" ורצון לעשות הכל לבד, בלי עזרה.
  • חרדת נטישה.
  • כאבי שיניים, צינון, מחלות.
  • שינויים ומעברים כמו מעבר לחדר אחר, למיטת מעבר, כניסה לפעוטון חדש.
  • שינויים במשפחה כמו לידת אח/אחות.
  • אווירה לא רגועה בבית ולא כל-כך נעימה (לדוגמה בגלל בעיות בזוגיות).

איך להקל על הילד ועל ההורים: 

  1. כדי להקל על בעיות שינה בגיל שנתיים חשוב לבדוק אם הילד ישן ביום ובלילה בהתאם לצרכים שלו. ההמלצה היא לתת לקטנטן לישון כ-11 שעות בלילה ולפחות שעתיים-שעתיים וחצי במהלך היום.
  2. גם בגיל הזה יש חשיבות גדולה לסדר היום שכולל טקס קבוע לפני שינה. טקס נותן לילד תחושת בטחון, ומאפשר לו להירדם בצורה קלה ונעימה, בלי התנגדויות.
  3. מומלץ ללמד את הפעוט שיירדם בצורה עצמאית, ללא נוכחותכם בחדר, אחרת הוא ידרוש שתשבו לידו גם בלילה, כשיתעורר. כדי לשנות את ההרגל הזה תעשו שינויים בצעדים קטנים, בהדרגה.
  4. כדי להקל על הילד ולמנוע בעיות שינה בגיל שנתיים עליכם ללמוד להציב גבולות ברורים ולהגיב בצורה נכונה להתקפי זעם ולכל התופעות הנוספות של "גיל המרד הראשון". אני ממליצה לכם בחום ללמוד איך לדבר עם הפעוט כך שהוא ישתף פעולה והאווירה בביתכם תהיה נעימה ורגועה. תנסו למנוע מלחמות וויכוחים עם הילד. הניסיון שלי מראש שאפשר להגיע להסכמה בדרך נעימה, בעזרת הסברים פשוטים וברורים, גם אם מדובר בפעוט דעתן עם אופי חזק.
  5. אם נולד לכם תינוק נוסף או הכנסתם את הפעוט למעון חדש, אם הוא עבר לישון במיטת מעבר חדשה לאחרונה- ייתכן מאוד שהילד שלכם נמצא במצב של לחץ וחוסר שקט בעקבות השינויים והוא זקוק לכמה שבועות לכדי להסתגל למצב החדש בהדרגה. רצוי לתת לפעוט המון חום ואהבה בימים האלה של הסתגלות.

חשוב לי לציין שיש קשר ישיר בין איכות השינה וכמות השעות שהילד ישן ביום ובלילה לבין התנהגות שלו. פגשתי אלפי משפחות שדיווחו על שינויים מדהימים בהתנהגות של הילד שלהם אחרי שהם קיבלו ייעוץ שינה והצליחו ליישם את ההמלצות שלי. שינה טובה ורגועה בלילה מאפשרת לילדים לקום בבוקר עם חיוך ועם מצב רוח טוב, כך שכל היום שלהם עובר בצורה נעימה, בשיתוף פעולה עם הורים וצוות בגן. חשוב לדעת שאם הילד שלכם מתלונן, בוכה ודורש ידיים ללא סיבה, או מתנגד לכל דבר אפשרי, וכל זה קורה בגלל שהוא לא ישן ברצף בלילה, כדאי ומומלץ לקבל ייעוץ שינה מקצועי כדי לטפל בכל התחומים ולהחזיר את הילד לתחושה של רוגע, בטחון ונינוחות.

טיפול בבעיות שינה אצל פעוטות וילדים בני שנתיים הוא תהליך לא פשוט ומאוד מאתגר. לא תמיד ניתן להגיע לפתרונות יעילים ללא עזרה מקצועית.

כדאי לדעת שבעזרת הכוונה וייעוץ אישי של אשת מקצוע מנוסה ניתן למצוא פתרונות יצירתיים ויעילים ולהגיע לשיפור בצורה הרבה יותר יעילה

ומהירה, בלי להשקיע המון אנרגיה, זמן ומאמץ מיותר בכדי להקל על כל בני המשפחה

הילד שלכם בן השנתיים או שלוש עושה לכם בית ספר, וזה משפיע על איכות החיים שלכם? נמאס לכם לסבול ואתם מוכנים להשקיע כדי להקל על הפעוט/ה ועל עצמכם?

צרו איתי קשר  בווטסאפ  או שלחו לי הודעה כאן

***המאמר כתוב בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד, הוא מתאים לבנות כמובן.

אם מה שקראתם כאן מעניין אותכם ואתם רוצים לקבל מידע נוסף אני כאן כדי לעזור לכם!

או למלא את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם!

קורס יועצות שינה אונליין

קורס יועצות שינה פורץ דרך בשיטת אלה גרשטיין

הקורס היחיד שיעניק לך ידע מקצועי מקיף לשיפור שינה, תזונה, והרגעת הילדים, ויאפשר לך לשלב אמהות עם קריירה משתלמת.

שתפו פוסט זה:

26 תגובות
  1. רעות זילברברג

    אשמח שתחזרי אלי. ילדה בת שנתיים שפשוט לא ישנה 🙁

  2. קורין גרשון

    ‏היי הילדה שלי לא ממש אוהבת לידון הולכת לישון בסביבות אפילו 8:30 תשע מתעוררת לי ב-4:00 בבוקר שעון חורף
    היא אני בגן חדש ועברה למיטת יחיד
    וזה כבר די הרבה זמן הסיטואציה בקיצור לא ישנים בכלל

  3. טל בללי

    אשמח שתחזרי אלי 0546998823

  4. טאה קולין

    מחפשים ייועצת שינה עבור ילדה בת שנה ועשרה חודשים.

  5. אביבית

    הבן שלי בן שנה וחצי. בימים האחרונים כל דבר זה סוג של מאבק. נראה שבגן הוא רגוע אבל התחיל לסרב לארוחת ערב ולצרוח כשלא בא לו לאכול תוך השתוללות. במקלחת, שדוקא אהב לעשות בוכה ומשתולל, לא מוכן להרדם עד 10 בלילה ומתעורר בחמש או שש. החלפת חיתול זה תמיד מלווה בהתנגדות ( כך היה מאז שנולד).
    מבחינה התפתחותית הוא אומר כ 30 מילים ומבין הרבה. אנחנו ממש לא יודעים מה לעשות
    לעזרתך אודה
    אביבית

  6. ella

    אביבית יקרה, קודם כל חיבוק גדול. נראה שנכנסתם לרגרסיה של גיל שנה וחצי-אצרף לך לינק למאמר שלי בנושא. התופעה מאוד נפוצה בגיל הזה, לצערי. חשוב לוודא שהילד ישן בגן בשעות הצהריים ולא מגיע לעייפות גדולה, קודם כל. בנוסף, תתחילו להרגל אותו להרדם אחרי טקס לילה מרגיע כל ערב, זה מאוד חשוב. תקבלי עוד המלצות כאן, במאמר שלי: בעיות שינה בגיל שנה וחצי. אם תראי שעדיין קשה לך וכל מה שאתם עושים לא עוזר אפשר לשלוח לי הודעה ולקבוע ייעוץ אישי, אשמח לעזור לכם!

  7. ישראלה

    הבן שלי בן שנתיים וחודש ונכנס לשלב גיל השנתיים הנוראי. לא חשבתי שאנחנו נחווה זאת ככה. מדובר בילד שני עבורנו. הוא מתנגד לכל דבר ומפתח עצמאות ומאוד חכם לגילו מבין תהליכים ומדבר בצורה ברורה יחסית לגילו. בחודש האחרון שעת השינה היא מייאשת ביותר אינו מוכן לישון יוצא מהמיטה ולא מוכן להקשיב ממש מורד. הוא בוכה שעות "בכי תנינים" גם שמציבים לו גבולות אני חשה כי ברצונו לראות מי מאיתנו ישרוד. זה יכול לקרות בעת השכבה לישון בעת טיול או אפילו באוטו או סתם כי מתחשק לו עוגייה ואני לא מסכימה. אני כבר לא יודעת מה לעשות ואיך להכיל אותו. לעזרתך אלה מה עוד ניתן לעשות.

  8. ella

    ישראלה יקרה, קודם כל אני שולחת לך חיבוק. ברוכים הבאים לעלם של בני השנתיים! אכן הילד שלך בודק גבולות ומנסה להשיג את הדברים בדרך שהכי נוחה לו.
    אם אתם רוצים להגיע לשיפור משמעותי, אני ממליצה להפסיק להלחם איתו. כל עוד אתם נלחמים עם הילד הוא ימשיך להלחם ולהתנגד לכל דבר,
    לא תראו הקלה, להפך, המצב עלול להחמיר. כדי לשפר את המצב אתם צריכים ללמוד איך לדבר עם הפעוט כך שהוא יקשיב לכם, יפנים ויסכים בלי מלחמות.
    הוא זקוק להמון חום ואהבה, אך יחד עם זאת הוא חייב לדעת מה מותר ומה אסור. תתחילו להסביר לו מה הם החוקים בבית.
    אפשר להקל על ההרדמות שלו -תפעלו לפי ההמלצות שכתבתי במאמר, אך חשוב להבין שזה תהליך שדורש זמן והתמדה ויכול לקחת כמה שבועות.
    אם תרצו לקבל תכנית עבודה מותאמת אישית את מוזמנת לפנות אלי בווטסאפhttp://bit.ly/2WWDBFL או בפרטי. אשמח לעזור לכם!!

  9. יעל

    שלום אלה, אודה מאד על עצה טובה ויעילה ממך עבור בני בן השנה וחצי. יילד רביעי במשפחה. מאז שנולד היה מתעורר המון בלילה והיה יונק. הייתי קמה אליו למעלה מעשר פעמים וזה היה מתיש מאד מאד!כך המצב גם כיום, רק שבגיל שנה וחודשיים הפסקתי לו את ההנקה והוא אוכל בקבוקים בשמחה. הבעיה היא שהוא ממשיך להתעורר בבכי המון בלילה וצריך בקבוק בכל פעם, אחרת הוא לא נרדם. מוצץ הוא לא רוצה. אני משתדלת לדלל לו את הבקבוקים ביותר מים (כי כמה חלב או מטרנה הוא כבר יכול לשתות!!!) ברור לי שהוא לא רעב, ולא יודעת על סיבה אחרת שיכולה להעיר אותו.
    אני ממש אובדת עצות בנושא, כי הוא מתעורר בבכי ולא נרגע על ידי נדנוד או ליטוף וכדומה. יש לציין שבשעות היום הוא נרדם לכשעתיים עם בקבוק כמובן…
    ניסינו אף לתת לו להתמודד לבד כשאנו באזור, מדברים ומסבירים לו שעכשיו ישנים, אך הוא בכה מבלי להרגע ולא היה בכיוון בכלל…
    מה את מציעה?

  10. ella

    יעל יקרה, קודם כל חיבוק גדול! נראה שהילד שלך התרגל להרדם עם בקבוק ולשתות בקבוקים בלילה, אך זה רק הרגל, ומומלץ מאוד לשנות אותו.
    בגלל שאין לי מידע על הילד וגם כיוון שאני לא מאמינה בעבודה עם סכמות כלליות, אלא יודעת בוודאות שבמצבים כ"כ מורכבים רק כלים בהתאמה אישית יעזרו,
    אני מציעה לך לקבל ייעוץ אישי, במהלכו תקבלי הסברים ברורים איך בדיוק את תוכלי להפסיק את הארוחות בלילה וללמד את הפעוט שלך להרדם לבד.
    כל עוד הוא נרדם עם בקבוקים הוא ימשיך לדרוש בקבוקים, לכן אני ממליצה לך ללמוד איך להביא אותו להסכמה להירדם לבד, בנינוחות, בלי בקבוק,
    ולישון לילות שקטים ברצף. זה אפשרי וזה בידיים שלך.
    אפשר לפנות אלי בפרטי או בווטסאפ ולקבל הסבר על החבילות השונות של ייעוץ שיכולות להתאים לך. בינתיים אני ממליצה לך לקראו כאן איך אני עובדת -הכנסי לכאן אשמח לעזור לך!!

  11. אפי

    שלום אלה, הילד שלנו בן שנתיים וחצי, הוא התחיל להרדם לאחרונה יותר בקלות בלילה בסביבות השעה 21:30-22:00 ללא הרבה מאבקים. הוא כמובן מחייב אותנו לשבת לידו במיטה וללטף אותו עד שנרדם, לוקח בערך חצי שעה של השכבה. אבל הוא מתעורר כל 3 שעות לפעמים אפילו פחות ומגיע אלינו ישר לחדר השינה. אחד מאיתנו קם ולוקח אותו חזרה למיטה ויושב לידו עד שנרדם חזרה לוקח כמה דקות ברוב המקרים.
    כבר תקופה ארוכה שהוא לא ישן לילה רצוף זה התחיל כנראה מתחילת שנת הלימודים שהוא נכנס פעם ראשונה למסגרת בגן.
    לפני זה הוא היה ישן לילה שלם וגם אם היה מתעורר היה שותה מים וחוזר לישון לבד.
    האם זה משהו שיעבור מעצמו עם הזמן ובינתיים לסבול מחוסר שינה טובה או שצריך לעשות משהו שונה?

  12. ella

    היי אפי, התופעה מוכרת ונפוצה מאוד בגיל הזה. אם קשה לכם ואתם רוצים ללמד את הילד לישון לילה שלם, אז חשוב שתדעו שזה לא יסתדר לבד, מניסיון עם אלפי הורים שהמתינו תקופה ארוכה וגילו שהמצב רק מחמיר.
    במצבים כאלה אני ממליצה לקבל ייעוץ אישי, אפשר לפנות אלי בווטסאפ ולקבל כל המידע על החבילות של ייעוץ שיכולות להתאים לכם.
    רק בריאות!!

  13. אנה

    שלום אלה
    האחיינית שלי כמעט בת שנתיים , כמעט בכל לילה מתעוררת בבכי חזק ולא נרגעת עד שאבא שלה מרים אותה (היא לא מסכימה שמישהו אחר ירים אותה) ולא מסכימה לרדת מהכתפיים של אבא וזה נמשך שעה , שעתיים, אם הוא מנסה להחזיר אותה למיטה היא שוב מתחילה לבכות.
    הדבר מאוד מתסכל ומעייף את ההורים.
    מה דעתך?

  14. ella

    היי אנה, אני מכירה את המצב הזה. הוא די שכיח בגיל הזה ויש המון דרכים להקל על כולם, גם על הילדה וגם על ההורים.
    אם ההורים מעוניינים לקבל עזרה ולהפסיק את הסבל ואת הקשיים, אשמח לעזור להם.
    את מוזמנת להפנות אותם עלי לייעוץ אישי.
    בריאות!!!

  15. אוריה רומנו

    שלום אלה,
    הילד הגדול שלנו הגיע לגיל שנתיים לא מזמן. לאחרונה הוא מתעורר באמצע הלילה/לפנות בוקר ובוכה ממש וקורא "אבא, אבא" עם בכי שקורע לב. אני ניגשת אליו , (כי האבא קם ועובד למחרת), מנסה ללטף אותו, רואה שיש לו מוצץ.. ולפעמים לא מכוסה.. אין לי מושג למה הוא מתעורר , בכל מקרה הוא רוצה רק את אבא שלו, ומוריד לי את היד.. שמנסה להרים אותו מסרב, וקורא רק לאבא. נולד לו אח קטן לפני 4 חודשים, אבל כבר עבר די זמן.. הקטן ישן איתנו בעריסה בחדר, והוא במיטת תינוק בחדר שלו.. לא יודעת אם יש קשר לאח הקטן.
    אני מתוסכלת, בעלי מתוסכל מאוד, חוזר מהעבודה, ועייף כל היום, שנינו במצב שכמעט עומדים לבכות מחוסר אונים. הילד גם מסרב לבוא למקלחת, לאכול, כל הזמן בורח , בודק גבולות ועושה משחקים.. במקרים רבים אני מצליחה להאכיל אותו רק מול המסך בטלפון עם שירים לילדים, בקיצור, הוא עושה לנו ביה"ס וזה ממש ממש מתיש. מה לעשות? אשמח לקבל ממך ייעוץ (:

  16. ella

    אוריה שלום, המצב שתיארת כאן מאוד נפוץ בגיל הזה. נראה שרגרסיה קשורה לגיל השנתיים וגם ללידת אח קטן-אין לי ספק שישן סיבות נוספות. אם תרצו לקבל עזרה וכלים שיתאימו לכם באופן אישי, אתם מוזמנים לרכוש קורס לשיפור שינה
    אצל ילדים בני שנתיים או לקבל ייעוץ אישי. רק תבטיחי שאת לא מחכה שהזמן יעשה את שלו, כי ברוב המצבים זה רק הולך ומחמיר אם לא עוזרים לילד להסתגל למצב החדש ולא מלמדים אותו לישון לילה שלם.
    אין לי ספק שעם כלים מתאימים תוך 2-3 שבועות תראו הקלה משמעותית מאוד בשינה והתנהגותו של הילד. אשמח לעזור לכם!!

  17. ניצן

    הי אלה, הבן שלי בן שנתיים טקס שינה כולל בקבוק ואז מניחה אותו במיטה ויוצאת הוא נרדם לבד.
    לאחרונה התחיל לרדת לבד מהמיטה ולתאם בכך הזדמנות ואז מבקש שוב ושוב את הבקבוק .
    מהרדמות של 10 דק הפך לשעה ויותר, אני מפחדת להעביר למיטת מעבר בגלל זה.
    בנוסף אם הוא מתעורר כל בוקר ב5 – 5 וחצי רוצה בקבוק אבל הוא כבר ער לגמרי, לא נינוח, אני חושבת שהוא לא ישן מספיק, ניתן לשנות לו את השעה המוקדמות הזו? ניסיתי
    להרדים יותר מוקדם אבל לא תמיד זה עובד.
    אשמח ממש לעזרתך או לעצתך!!!! תודה רבה !

  18. ella

    היי ניצן, קודם כל המצב שאת מתארת הוא מאוד נפוץ בגיל הזה, זה קורה ב99.9 אחוז מהמשפחות. לצערי כל ילד מתנהג אחרת והסיבות לשיבושי שינה הן שונות בכל משפחה.
    לכן עצה או טיפים כלליים לא יעזרו במצה כ"כ מורכב, בוודאות.
    יש לי המון פתרונות להקלה על הילד ועליכם, אם תרצו לקבל ייעוץ אישי אתם מוזמנים לפנות אלי לווטסאפ http://bit.ly/2WWDBFL או דרך העמוד צור קשר באתר.
    בינתיים את יכולה לקרוא מאמר שלי עם המלצות להקלה-הכנסי לכאן אשמח לעזור לכם!

  19. אסתי

    היי אלה ,
    אשמח לדעת האם עלי לפנות לעזרה

    הבת שלי בת השנתיים
    לוקח לה שעה פלוס להירדם וכמובן אנחנו צריכים לשבת איתה ,לרוב רוצה שאני אהיה איתה ולא אבא שלה
    למרות שאוהבת אותו
    (אני עצמאית לרוב עובדת בשעות הערב ככה שאני פחות פנויה אליה בשעת ההירדמות ) .
    בנוסף מתעוררת פעם עד פעמיים בלילה
    בצרחות ובכי
    ונוגעת ברגליים כאילו כואב לה ואין כלום
    ואין תלונות במהלך היום כשפעילה.
    לוקח המון זמן להרגיע אותה ולהחזיר לישון .
    יש בבית תאומות בנות 4 חודשים
    חשוב לי לציין שאנו מקפידים לתת לה המון יחס וצומי
    היא ילדה עם אופי וביטחון חזק .
    מרגישים חסרי אונים .

  20. ella

    היי אסתי, נראה שאתם עוברים רגרסיה של גיל שנתיים, שקשורה לגיל השנתיים וגם ללידת תאומים.
    במצבים כאלה בהחלט לא מספיק לקבל טיפים או המלצות כלליות, כי מדובר על ילדה עם אופי חזק חכמה מאוד שמבינה את הכל,
    וגם כי אתם תצטרכו לעשות המון שינויים כדי להגיע לשיפור משמעותי.
    אם את מעוניינת לקבל ייעוץ בקרוב ממליצה לך לפנות אלי בהקדם,
    אשמח לעזור לכם!!

  21. אלכס ואינה

    שלום, הבת שלנו בת שנה ותשע חודשים. מזה תקופה ארוכה מאוד חלה ירידה משמעותית בשינה שלה (מאז גיל חצי שנה היא לא ישנה לילה שלם בלי להתעורר) לאחרונה היא קמה מספר רב של פעמים בצרחות ובכי לא פוסק, היא עוברת למיטה שלנו, מסרבת לישון במיטה שלה. לא ישנו כבר חודשים רבים לילה נורמלי. לא יודעים כבר מה לעשות, היא לא מוכנה להקשיב, שום דבר לא מרגיע אותה, עד שהיא מפסיקה לוקח לפעמים שעה ויותר. זה משפיע גם על היום היא צורחת זורקת חפצים, מרביצה, נכנסת לטנטרום עד שמקבלת מה שרוצה (גם זה לא תמיד מספיק). בתקופה האחרונה חלה בעיה גם בהירדמות שלה אם פעם הייתה נרדמת בשבע ויקיצה בלילה מספר פעמים הרי שהיום נרדמת רק לקראת עשר בלילה וקמה 4-5 פעמים תמיד בבכי בצרחות. אנחנו כבר מיואשים ניסינו טקסי שינה וחפץ מעבר שום דבר לא עוזר. אודה לעזרה.

  22. ella

    היי אלכס ואינה, אני מבינה שאתם עוברים עם הילדה תקופה מאוד קשה ומאתגרת. זה קורה במשפחות רובות. יש כאן שילוב של בדיקת גבולות, שכל הילדים בגיל הזה
    עושים בלי הפסקה, קושי שלכם להבין מה הן הסיבות לכל המצב הזה ולמצוא פתרונות יעילים שיתאימו לבתכם.
    מניסיון עם אלפי משפחות במצבים דומים, המלצות כלליות וטיפים לא עוזרים, כי אתם זקוקים לתכנית עבודה מותאמת אישית לבתכם, רק כך תוכלו להגיע לשיפור מאוד משמעותי:
    הרדמות קלה ונעימה, ללא עזרה, ושינה של לילה שלם.
    טקס שינה זה נחמד, גם חפץ מעבר-אך זה רק קצה הקרחות וזה לא מספיק כדי שתגיעו לתוצאה הרצויה, כי יש לכם המון המון שינויים לעשות, זה תהליך שיכול להמשך כמה שבועות.
    אם תרצו לקבל הכוונה ועזרה מקצועית, אפשר לפנות אלי ולשלוח לי הודעת ווטסאפ ⬅ http://bit.ly/2WWDBFL או דרך האתר.
    אשמח לעזור לכם!

  23. טל

    היי אלה,
    הבן שלי, בן שלוש.
    אני בהריון לקראת לידה של בנינו השלישי (יש לי עוד ילד בן חמש).
    מזה חודש החלה הידרדרות בהרדמות של הקטן.
    קשה מאוד להרדים אותו בערב, התנגדויות בלתי פוסקות, כעס, יוצא ונכנס פשוט הרגשה שהוא מנהל את הערב ואובדן שליטה.
    כעת אני בחודש השביעי וזה רק הולך ומחמיר. יש לציין שלפני כחודש נגמל ממוצץ כולל לילה. אנחנו אובדי עצות. מציינת שעם בנינו הגדול לא חווינו קשיים כאלו ולא היה לנו קשיי הירדמות כאלו, מה שגם היום הוא מרדים את עצמו.
    אשמח לעצה

  24. ella

    היי טל. קודם כל רגרסיות בשינה בתקופה של הריון או לקראת הלידה של ילד שני/שלישי זו תופעה מאוד נפוצה ומוכרת. בדיוק בשביל זה
    יצרתי קורס "המשפחה מתרחבת", שנותן לכם כלים פרקטיים ומאוד יעילים לשיפור המצב והקלה-גם מבחינת התנהגות, גם לשיפור בשינה של הילד, וגם
    כל מה שקשור להכנה ללידת אח קטן. כל המידע על הקורס כאן https://sleepmybaby.co.il/%d7%99%d7%99%d7%a2%d7%95%d7%a5-%d7%a9%d7%99%d7%a0%d7%94-%d7%9c%d7%9e%d7%a9%d7%a4%d7%97%d7%94-%d7%94%d7%9e%d7%aa%d7%a8%d7%97%d7%91%d7%aa-%d7%a7%d7%95%d7%a8%d7%a1-%d7%93%d7%99%d7%92%d7%99%d7%98%d7%9c/
    ואם את מרגישה שיש לך המון שאלות ואתגרים, אפשר לקבל ייעוץ אישי.
    אשמח לעזור לכם!!
    מאחלת לך המשך הריון בריא ולידה קלה!

  25. צופיה

    שלום אלה, האמת סוף סוף מצאתי חומר שמדבר על הקושי שלנו
    הבת שלי בת שנתיים ושלושה חודשים עד גיל שנה היתה נרדמת רק עם הנקה ובמיטה שלנו, מאז שהפסקתי להניק התחילה לקחת מוצץ אך היא לא מסתפקת בזה, היא זקוקה שישבו לידה וחייבת ללטף את מי שמרדים אותה על הגוף שלו כלומר ידיים רגליים וכו…, המצב מחמיר מיום ליום
    אם היא ישנה בצהריים אפילו חצי שעה היא לא נרדמת בשעה נורמלית לגילה, רק באזור עשר בלילה ואם היא ישנה יותר אז בשתים עשרה, אחד לפחות, שזה פשוט סיווטטט
    אני לא מבינה איך את ממליצה לישון 13 שעות ביום אצה אין סיכוי אם היא ישנה צהריים הלך על שנת הלילה
    אציין שכשהייתה בת שנתיים נולד לנו תינוק חדש אך לא ראיתי הבדל בהתנהגות.
    ביום יום הרגיל כן היינו מצליחים להשכיבה ב20:00 בערך כשהייתה כבר גמורה לגמרי אבל בימים האחרונים היינ מכיבים אותה בשמונה ובעשר היא קמה ליום חדש, וכבר נמאסס לנו לשבת לידה ולחכות שתרדם ועם התינוק זה גם בלתי אפשרי
    אני חייבת עצה דחופה
    תודה רבה

  26. ella

    היי צופיה, אני שמחה מאוד שהמאמרים שלי מביאים לך הקלה ואת מתחברת לשיטה שלי.
    נראה שאתם חווים רגרסיה קשה בגלל לידת אח, ויש גם כל התופעות של גיל השנתיים, בדיקת גבולות,
    הרגלי שינה שדורשים טיפול.
    כתבת שאת חייבת עצה…אז קודם כל לפי התיאור שלך המצב אצלכם מורכב מאוד ולכן עצה או כמה עצות כלליות לא יעזרו,
    כי אתם צריכים לעבור עם הילדה תהליך שלם שכולל מלא שלבים שאסור לדלג עליהם.
    אם את מחפשת עצות-אז יש כאן באתר שלי עשרות מאמרים ואפשר להירשם גם לסדרת מאמרים על ילדים בני שנתיים,
    אך במקרים כאלה מורכבים אני ממליצה בחום לקבל ייעוץ כדי שבאמת תוכלו להגיע לשיפור משמעותי לטווח ארוך.
    אפשר ליצור איתי קשר ולקבל המלצות פרקטיות בהתאמה אישית.
    אשמח לעזור לכם!!

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
אלה גרשטיין - מלמדת קורס יועצות שינה אונליין

הורים יקרים, אם אתם רוצים להתייעץ איתי או לקבל יותר מידע 

או למלא את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם!
אני כאן כדי לעזור לכם

Open chat
שאלה או בעיה?
כתבו לי הודעת ווצאפ
דילוג לתוכן