יעוץ שינה לתינוקות- 5 סיבות שמונעות מההורים לחפש פתרונות לבעיות שינה אצל תינוקות

היום בעולם המודרני המון הורים לתינוקות וילדים מתמודדים עם קשיי שינה. רוב ההורים שאני מדברת איתם מתמודדים עם המון משימות ואתגרים בעבודה ובביית. הם חווים מתח, לחץ, עייפות ותסכול, שמתגברים בגלל מחסור בשעות שינה בלילות.

כאן אני רוצה להציג לכם 5 סיבות שמונעות מההורים לחפש פתרונות לבעיות שינה אצל קטנטנים:

1- פחד שלא יהיה שיפור ולא יגיעו לתוצאה המיוחלת. הפחד הזה תמיד קיים אצל כל אדם שמתחיל בתהליך של שינויי בהרגלים. גם כשאנחנו מתחילים לעשות דיאטה זה מלחיץ. המחשבות שצצות לנו בראש: “אולי יהיה לי קשה להתמיד ואז אוותר ואפסיק בלי להגיע לשיפור”. אבל בתהליך של דיאטה מדובר על אדם מבוגר שעושה שינוי בהרגלים של עצמו. בייעוץ שינה הורים עושים 2 תהליכים במקביל: תהליך אחד הוא שינוי בהתנהלות שלהם מול התינוק/הילד, ותהליך שני הוא שינוי בהרגלים של הקטנטן. זאת הסיבה שתהליך של ייעוץ שינה עלול להיות פי כמה יותר קשה.

2- לחץ מהסביבה (איך אנחנו גידלנו את הילדים שלנו בלי יועצות למיניהם וכולם ישנו יפה?). אכן בעבר התחום של ייעוץ שינה לא היה קיים. פעם, כשסבתות שלנו גידלו את ילדכן, ההורים הרגישו עטופים באהבה וחיו ב”שבטים” ובמשפחות גדולות, כשכולם עזרו להם, ותמכו בהם. היום המצב הוא לגמרי שונה. היום רוב ההורים בנוסף לגידול הילדים גם מפתחים קריירה, ומתמודדים עם לחץ בעבודה, ורצון להספיק מיליון מטלות באופן יומיומי.

3-”הזמן יעשה את שלו”-הגישה שאומרת שכל דבר יסתדר מעצמו עם הזמן. אין צורך לעשות משהו, ולשנות את המצב, חבל על המאמץ…לצערי, ההורים שמחכים שהקטנטן שלהם יתחיל להירדם לבד ולישון בלילות ברצף, בד”כ מגיעים להחמרה גדולה(רגרסיה), ואז הם מוכנים לעשות כל מאמץ, כל דבר שיעזור להם ולקטנטן לצאת ממעגל של עייפות קיצונית. זה קורה כי כשתינוק גדל ומתפתח עם הזמן הוא לומד גם שעם התנגדות גדולה או בכי גדול הוא יצליח להשיג יותר יחס וידיים.

4- קושי לבחור בשיטה או ביועצת שבאמת תביא למשפחה רגיעה ושינה שלווה בלילות. היום בתחום הזה יש המון שיטות שונות ומגוונות. ישנן שיטות מהירות שמבטיחות שתוך 3-4 ימים ילדכם יפסיק להתנגד להרדמות, בד”כ זה כרוך בבכי(שיטת 5 דקות וכו’). לאומת זאת יש שיטות עדינות והדרגתיות שהעיקרון המנחה הוא מתן מענה מתמיד לבכי.

המלצות שלי:  לפני שאתם מקבלים החלטה ובוחרים בשיטה או ביועצת כדאי וחשוב לבדוק האם ליועצת יש ידע בתחום תזונה והתפתחות תינוקות, כי תזונה, התפתחות ושינה הם התחומים קשורים זה בזה אצל תינוקות ופעוטות בכל גיל. כדאי גם לבדוק אם ליועצת יש המלצות מהורים שכבר עברו את התהליך והשיגו שיפור בשינת תינוקות או ילדים שלהם.

5- חשש מהבכי של התינוק. כל יום אני שומעת מהורים שחוששים להתחיל בתהליך ודוחים את תחילתו אין ספור פעמים כי דואגים ופוחדים שלא יגידו להם לתת לקטנטן לבכות, שחלילה לא יקרה לתינוקם נזק אחרי שהוא בוכה ולא מקבל מענה. אני רוצה להרגיע אתכם: לא כל תהליך של יעוץ שינה כרוך בבכי וצרחות. אני פיתחתי שיטה עדינה שמאפשרת לקטנטנים להגיע להרדמות ולשינה בהדרגה וללא התקפי בכי גדולים.

אם אתם עייפים ולא זוכרים מתי ישנתם יותר משעתיים בלילה-אתם לא לבד! אני מבינה ויודעת כמה זה קשה לתפקד בבית ובעבודה כשלא ישנים בלילות כי הייתי במקום הזה. אם אתם עדיין לא מצליחים להחליט ולעשות את הצעד הראשון-זה בסדר! כשתרגישו שנמאס לכם לסבול ואתם רוצים לדעת איך לטפל בקושי כך שחיים של כל בני המשפחה ישתנו-יהיה לכם קל יותר לקבל החלטה נכונה עבורכם.

אז יש לכם 2 אפשרויות: להמשיך לחשוב ולהתלבט בתקווה שהמצב ישתפר(וזה בסדר גמור), או לקבל החלטה ולהתחיל בשינוי שיאפשר לתינוקכם להירדם בקלות וללא עזרה ולישון ברצף ובלי בכי ביום ובלילה. אם אתם רוצים לבדוק האם השיטה שלי תתאים לכם או שקשה לכם לקבל החלטה צרו איתי קשר כאן: