מתי לפנות לייעוץ שינה לתינוקות-המלצות להורים עייפים

בעיות שינה אצל תינוקות עלולות להופיע בכל גיל ויש להן פנים רבות ומגוונות. לעתים שנת תינוקות משתבשת בפתאומיות, אחרי מחלה, מעבר לדירה חדשה, לידת אח, או כניסה לגן חדש. הורים רבים משתפים שהם חוו הדרדרות הדרגתית, שהתרחשה במשך תקופה של כמה חודשים, עד שהמצב הפך לבלתי נסבל, ואז הם החליטו לקבל ייעוץ שינה לתינוקות. ישנם הורים שמתחילים לבנות את הבסיס להרגלי השינה אצל הקטנטנים שלהם כבר בגיל צעיר, וזה מאפשר להם למנוע שיבושים רבים בשנת התינוקות שלהם.

לעומתם ישנם הורים שחושבים שעם הזמן המצב ישתפר וזה תהליך טבעי, ושכל התינוקות מתעוררים המון בלילה גם בגיל בוגר, כדי לאכול או לקבל עזרה. ההורים האלה מחכים ומחכים ומגלים שעם הזמן המצב הולך ומחמיר, ואז הם מחליטים לקבל עזרה והכוונה מקצועית – ייעוץ שינה לתינוקות, כדי לצאת ממעגל של עייפות קשה.

אם אתם מרגישים שהשינה של הילד שלכם מאופיינת בהמון יקיצות עם בכי בלילות, וההרדמות שלו תמיד דורשת מכם המון מאמץ, והמצב הזה מתסכל אתכם, תקראו את הכתבה הזאת ותגלו איך אפשר להקל עליכם ועל הקטנטן שלכם.

צירפתי לכם כאן רשימה של בעיות שינה אצל תינוקות וילדים, שגורמות בד"כ להמון תסכולים, ותחושת חוסר אונים אצל הורים. החדשות הטובות הן שאתם לא חייבים לסבול, כי יש לי המון כלים פרקטיים שיכולים לעזור לכם ולפעוט שלכם. אם אתם מזדהים עם משפט אחד או יותר מהרשימה הנ"ל כדאי לכם לשקול קבלת ייעוץ שינה לתינוקות כדי להקל על הקטנטן ועל עצמכם.

מצבים נפוצים ובעיות שינה אצל תינוקות מגיל 5 חודשים הן:

  • התינוק לא נרדם. כשהתינוק לא מוכן להירדם, בוכה, צורח ומתנגד המון להרדמות, זה מתיש אותו ואת ההורים. לעתים תינוק מקשית את הגב, דורש נדנודים בידיים, בעגלה או בכל דרך אחרת וההרדמות שלו הופכת לארוכה ומתישה. אם המצב הזה נמשך המון זמן, ואתם בטוחים שסדר היום של הילד מתאים לו, והוא לא נרדם מתוך עייפות, שווה לשקול קבלת ייעוץ שינה לתינוקות.
  • אם התינוק נרדם בהנקה או בידיים, תוך כדי נדנוד או אכילת בקבוק. במצב הזה ההרדמות עלולה להימשך המון זמן ולדרוש מכם הרבה מאמץ, כי נוצר דפוס של הרדמות עם עזרה, ביום ובלילה. לצערי אם המצב נמשך תקופה ארוכה, והתינוק מתרגל להירדם תוך כדי הנקה או נדנודים, אתם עלולים לגלות שעם הזמן הדרך הזאת כבר לא עוזרת לקטנטן להיכנס לשינה. אם המצב הזה מוכר לכם וכל מה שניסיתם לא עוזר, אני ממליצה לכם לקבל עזרה והכוונה מקצועית.
  • מומלץ לקבל ייעוץ שינה לתינוקות אם הפעוט שלכם מתעורר בלילה ולא חוזר לשינה במשך שעה-שעתיים, או יותר. ייתכן מאוד שהקטנטן נראה ערני, מחייך, צוחק, משחק, כאילו הוא החליט שיום חדש התחיל, ולא מצליח להירדם, גם אם אתם עושים את הכל כדי להרדימו בחזרה. 
  • יעוץ שינה לתינוקות יעזור לכם אם הקטנטן שלכם בוכה בלילה מתוך שינה או מתעורר עם בכי רב. אחד המצבים המלחיצים שחווים הורים עייפים שפונים אלי לייעוץ שינה לתינוקות הוא ההתקפים של בכי היסטרי או צרחות מתוך שינה עם עיניים עצומות, או התעוררות עם בכי גדול.   הסיבה העיקרית לתופעה היא עייפות יתר, אך היא לא היחידה. אם חשוב לכם לעזור לפעוט שלכם, רצוי לקבל עזרה מקצועית.
  • כדאי לקבל ייעוץ שינה לתינוקות גם אם התינוק מתעורר בלילה ודורש בקבוק, הנקה או מים כדי להירדם בחזרה. בד"כ תינוקות שמתרגלים לאכול או לשתות בלילה ומתעוררים המון כדי לקבל שוב בקבוק או הנקה, יעשו זאת גם בגיל בוגר כשהם כבר לא זקוקים לכך. לעתים הורים ממשיכים לתת לקטנטן אוכל או שתיה בלילה, למרות שהם בטוחים שהילד שלהם אינו רעב, כי הם לא כל-כך בטוחים האם הילד מתעורר בגלל ההרגל, או כי הוא באמת רעב או צמא. במצב הזה ייעוץ שינה לתינוקות בשיטה שלי יכלול בניית תפריט יומי בהתאם לצרכים של הפעוט שלכם. בנוסף תוכלו להוריד את הארוחות המיותרות בלילה בהדרגה, בלי לתת לקטנטן לבכות.
  • כדאי לפנות לייעוץ שינה לתינוקות אם הפעוט שלכם לא ישן טוב במהלך היום. ייתכן ואתם שמים לב שהשינה של הקטנטן שלכם במהלך היום לא איכותית: הוא ישן תנומות קצרות בין 20-30 דקות, מתעורר עם בכי ונראה עייף ולא רגוע רוב היום. חשוב לדעת שתינוק שישן תנומות קצרות במהלך היום עלול להתעורר המון בלילה, לכן אם המצב הזה נמשך כשתינוקכם עבר את גיל 5-6 החודשים, אני ממליצה לכם לפנות לעזרה מקצועית ולקבל ייעוץ שינה לתינוקות.
  • התינוק מתעורר מוקדם מאוד בבוקר-בין השעה 4-5 . אם הפעוט שלכם מתעורר בשעות מוקדמות ולא מוכן להירדם בחזרה, למרות שהוא עדיין נראה עייף, זה עלול לגרום להמון אי שקט, קיטורים ותלונות במהלך היום. קימה מוקדמת בד"כ מקשה מאוד גם על ההורים, וגורמת להם להיות מאוד עייפים כל היום.
  • השינה של הילד לא רגועה. אם הקטנטן שלכם זז המון תוך כדי השינה, מקטר, בוכה מתוך שינה, או מתעורר מכל רחש קטן ונראה שהוא לא מצליח להיכנס לשינה עמוקה, זה סימן שהוא לא מגיע לשינה עמוקה ואיכותית.

בעיות שינה אצל ילדים ופעוטות מגיל 18 חודשים שמהוות סיבה לפניה לייעוץ שינה לתינוקות:

  • אם הילד לא ישן טוב בלילה-שווה לבדוק מה עובר עליו. אם אתם מתוסכלים כי הוא מתעורר המון ובוכה, צורח או מתנגד לחזור לשינה, דעו שזאת אחת מהסיבות הנפוצות, בגללה הורים פונים אלי לייעוץ שינה לתינוקות.
  • הילד לא נרדם בלילה. אם הילד שלכם בן השנתיים מנסה למשוך את הזמן, ולדחות את שעת ההרדמות בדרכים יצירתיות (מבקש מים, אוכל, פיפי, חיבוק ועוד), יורד מהמיטה או דורש שתשבו לידו בחדר עד שיירדם, דעו שאתם לא לבד. בעיות שינה בגיל שנתיים-נפוצות מאוד, ויש המון דרכים להפסיק את הקושי בעזרת ייעוץ שינה מקצועי. 
  • הילד מגיע למיטת ההורים בלילה ולא מסכים לחזור למיטתו. אם קשה לכם כי כל לילה האורח הקטן מגיע למיטה שלכם, ובוכה נורא כשאתם מנסים להחזיר אותו למיטתו, חשוב לבדוק האם הוא ישן מספיק שעות במהלך היום. אם הוא עייף מדי, ייתכן וזאת הסיבה לתופעה.
  • הילד מתעורר מוקדם מאוד בבוקר ומתחיל את היום בשעה 4:30-5. גם במצב הזה חשוב לבדוק מדוע הילד קם כל-כך מוקדם, ואז לקבל פתרונות וכלים מתאימים.

אם אחד מהמצבים האלה מוכר לכם ואתם רוצים לחזור לשינה טובה וחיים שלווים –דעו שאפשר לקבל עזרה והכוונה מקצועית אצל אשת מקצוע מנוסה ולעבור ייעוץ שינה לתינוקות, כדי לחזור לשינה טובה בלילות. בעזרת כלים מעשיים ויעילים וליווי אישי ניתן להתגבר על הקושי, ללמד את תינוקכם הרדמות עצמאית ולהביא אותו לשינה שלווה של לילה שלם.

אז אם אתם מרגישים שהגיע הזמן לעשות שינוי ואתם מוכנים לצאת לדרך החדשה כדי לחזור לשינה טובה בלילה ולשפר את איכות חייכם, אשמח לעזור לכם. צרו איתי קשר כבר היום.

אם מה שקראתם כאן מעניין אותכם ואתם רוצים לקבל מידע נוסף אני כאן כדי לעזור לכם!

או למלא את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם!

קורס יועצות שינה אונליין

קורס יועצות שינה פורץ דרך בשיטת אלה גרשטיין

הקורס היחיד שיעניק לך ידע מקצועי מקיף לשיפור שינה, תזונה, והרגעת הילדים, ויאפשר לך לשלב אמהות עם קריירה משתלמת.

שתפו פוסט זה:

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
אלה גרשטיין - מלמדת קורס יועצות שינה אונליין

הורים יקרים, אם אתם רוצים להתייעץ איתי או לקבל יותר מידע 

או למלא את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם!
אני כאן כדי לעזור לכם

Open chat
שאלה או בעיה?
כתבו לי הודעת ווצאפ
דילוג לתוכן