תינוק מתעורר מוקדם מאוד בבוקר

בעיות שינה אצל תינוקות עלולות להתבטא בדרכים שונות ומגוונות. תינוקות רבים מתקשים מאוד להירדם, מתעוררים בלילה אין ספור פעמים עם בכי גדול, או כמעט ולא ישנים במהלך היום. לעתים קרובות האתגר העיקרי בשינה של הקטנטנים שגורם להורים לפנות לייעוץ שינה מופיע כשהילד מתחיל להתעורר מוקדם מאוד בבוקר, לפני שהשמש זורחת. לעתים זה מגיע למצב שכל יום שעת היקיצה מתרחשת בשעה יותר מוקדמת, עד שהילד מתחיל להתעורר סביב השעה 4-5, וזה מתיש את כל בני המשפחה.

במאמר הזה אני אגלה לכם מדוע התינוק מתעורר מוקדם מאוד בבוקר ומה לעשות כשזה קורה כדי להגיע להקלה.

תינוק מתעורר מוקדם מאוד בבוקר- 8 סיבות לתופעה הזו:

  1. על הקשר בין סדר היום של תינוק לשעת היקיצה בבוקר.

אם הקטנטן ישן בשעות שלא תואמות את גילו, ושגרת השינה שלו משובשת ולא קבועה, הוא עלול להתעורר מוקדם מאוד בבוקר. לעתים הורים ממשיכים לנסות להרדים את הילד בהתאם לטבלאות של חלונות שינה או חלונות ערות במהלך היום, בלי לשים לב לסימני העייפות שלו. תנסו לאחר את שעת ההרדמות ולבדוק אם הוא יתעורר מאוחר יותר בבוקר, ייתכן וזה יעזור לכם להגיע לשינוי.

  1. תינוק מתעורר מוקדם מאוד בבוקר אם הוא היה עייף מדי בשעת ההרדמות.

אם תינוקכם נרדם מאוחר מדי בלילה או ישן מעט מאוד שעות במהלך היום, זה עלול לגרום לעייפות גדולה. כתוצאה מכך הוא עלול לקום מוקדם בבוקר ולהתעורר בלילה אין ספור פעמים.

  1. תינוק מתעורר מוקדם מאוד בבוקר אחרי אירועים וחוויות מרגשות שהיו ביום הקודם.

אם ביקרתם עם הפעוט שלכם במקום חדש, הגיעו אליכם אורחים, או השתתפתם איתו באירוע עם המון רעש והמולה, ייתכן וזאת הסיבה ליקיצה בשעות מוקדמות מאוד בבוקר. ישנם תינוקות שכל פעם שהשגרה שלהם משתבשת, הם מתחילים להתעורר המון בלילה, או לקום בבוקר בין השעה 4-5.  

  1. גם ההתנהלות שלכם משפיעה על שעת היקיצה בבוקר.

צפייה בטלוויזיה או מעבר למיטת ההורים בשעות המוקדמות של הבוקר עלולים לשבש את השינה ולהטמיע הרגל של התעוררות מוקדמת. גם סביבת שינה לא מאורגנת בהתאם לצרכים של הילד שלכם מהווה סיבה נפוצה להתעוררויות מוקדמות. אני ממליצה לכם להוציא את כל המשחקים מהמיטה, כך שתינוקכם יהיה משועמם ולא ירצה לשחק ברגע שהוא פותח עיניים.

  1. התינוק למד שלבי התפתחות חדשים? ייתכן וזאת הסיבה להתעוררות בשעה מוקדמת.

אם הקטנטן שלכם התחיל זה עתה להתהפך, לזחול, להתיישב, לעמוד, או שהוא למד מילים חדשות, ייתכן מאוד שאתם תגלו שכל השינויים האלה גורמים לו להתלהבות גדולה, שמקשה עליו לישון בבוקר.

  1. תינוק מתעורר מוקדם מאוד בבוקר כיוון שהתנאים הפיזיים בחדר לא מתאימים.

כשהחדר של הפעוט שלכם מתמלא בהמון אור, רעשים וקולות מהבית, או רעשים מבחוץ, כשהטמפרטורה לא מתאימה-חם או קר מדי בחדר, ייתכן מאוד שאלה הסיבות שגורמות לקטנטן שלכם להתעורר מוקדם מאוד בבוקר. בכל מקרה כדאי שתבדקו אם יש משהו בתנאי הסביבה שעלול להעיר את הילד שלכם.

      7.ייתכן והילד שלכם רעב ולכן הוא מתעורר מוקדם.

אם תינוקכם לא אכל כל הלילה והגיע לתחושת רעב לקראת הבוקר-יש לו סיבה נוספת להתעורר מוקדם. כדי למנוע את המצב שווה לבדוק האם הילד שלכם אוכל מספיק במהלך היום. ייתכן והוא רוצה לאכול בשעות המוקדמות של הבוקר ולכן קם משינה. המצב זה שכיח ונפוץ מאוד אצל תינוקות צעירים אחרי הלידה וגם קטנטנים שעוברים קפיצות גדילה.

  1. תינוק מתעורר מוקדם מאוד בבוקר בגלל בעיות בריאות.

כשהתינוק שלכם מתחיל להתעורר בין 4-5 בבוקר ולא מצליח לחזור לשינה, חשוב לוודא שהוא מרגיש טוב ושאין משהו שמציק לו. נזלת, שיעולים, כאבי שיניים, גירודים, בעיות עור, אודם בטוסיק וכו'-כל אלה עלולים לגרום לאי נוחות והתעוררות בשעה מוקדמת. 

כך תוכלו להקל על תינוק צעיר אחרי הלידה שמתעורר מוקדם בבוקר:

לתינוקות עד גיל 4 חודשים שקמים מוקדם מאוד אפשר להציע האכלת חלום בשעה 23-24 בלילה. השיטה הזאת יעילה במקרים מסוימים, כי היא מאפשרת לנו לדחות את הארוחה הראשונה של הבוקר.  אתם יכולים לנסות כמה ימים כדי לבדוק האם זה מתאים לכם ולתינוקכם ולראות האם הקטנטן חוזר לישון עד שעה סבירה.

המלצות שיעזרו לכם לצאת ממעגל העייפות ולהגיע להקלה כשהתינוק מתעורר מוקדם בבוקר:

  1. אם הקטנטן התעורר עם חיוכים ושוכב במיטתו בשקט, אפשר להשאיר את התינוק לבד.
    אם אתם ניגשים אליו מיד כשהוא מתחיל ולא לגשת אליו, כדי לאפשר לו להירדם בחזרה.
    להתעורר, אתם עלולים לגרום להתעוררות מלאה וסופית.
  2. אפשר לגשת אליו, לנסות להרגיע את הילד ולהחזיר אותו לשינה שוב בעזרת מגע וקול מרגיע.
  3. אם אתם רואים שלא ניתן להחזיר את הקטנטן לשינה והמצב חוזר על עצמו-שווה לנסות את הטכניקה הבאה: כדי שלא תאלצו להתחיל את היום שלכם עם זריחת השמש כשתינוקכם מתעורר מוקדם בבוקר שווה להתחיל "להזיז" את שעת ההתעוררות בצורה הדרגתית:
    כדאי להחליט על שעה שבה אתם מוכנים להתחיל את היום. אם תינוקכם קם בשעה 4:30- קרוב לוודאי תרצו להחזיר אותו שוב לשינה. מומלץ להחשיך את החדר, ולוודא שכל הבית שקט. אם כל הניסיונות שלכם להחזיר את הקטנטן לשינה לא צלחו –תתחילו בטקס של בוקר טוב בשעה שהחלטתם להתחיל את היום. רצוי שהטקס יכלול 2-3 פעולות קבועות-לפתוח תריס, לשיר שיר קבוע של בוקר טוב, להחליף חיתול ועוד. גם אם קשה לכם לחייך בשעות מוקדמות האלה, תנסו לשדר לתינוקכם שהכול כשורה כדי שיתחיל את היום עם מצב רוח טוב. מומלץ לחזור כל יום על הטקס של הבוקר באיחור של 10-15 דקות עד שתגיעו לשעה 6-7.  כדי שהוא יתרגל בהדרגה לקום בשעה סבירה
  1. אם אתם מנסים למשוך את הזמן עד לטקס של בוקר ותינוקכם בוכה-תתייחסו אליו, תרגיעו אותו, תכניסו אותו שוב למיטה עד לשעה שאתם מחליטים להתחיל את היום עם טקס קבוע.
    תזכרו שרוב התינוקות מסתגלים יפה למצב כשעושים את השינוי בצורה הדרגתית. תמשיכו לפעול בצורה עקבית במשך תקופה של 2-3 שבועות לפי השיטה שבחרתם. תשמרו על סדר יום קבוע, על אווירה נעימה ורגועה בבית. כך תצליחו לחזור לשינה טובה ורגועה. 

לסיכום: לעתים היקיצות בשעות המוקדמות בבוקר מתישות את ההורים והם מדווחים על עייפות קיצונית וקושי לתפקד בבית ובעבודה. אם אתם התייאשתם כבר, כי נראה לכם שניסית את כל השיטות הקיימות וכלום לא עזר-אני כאן כדי להגיד לכם שעם כלים מתאימים גם אתם תוכלו לראות הקלה משמעותית מאוד. אם חשוב לכם להגיע לשיפור גדול ואתם מחפשים עזרה והכוונה מקצועית-צרו איתי קשר כאן-לינק לעמוד צור קשר או בהודעת ווטסאפ..

אני כאן כדי לעזור לכם!

אם מה שקראתם כאן מעניין אותכם ואתם רוצים לקבל מידע נוסף אני כאן כדי לעזור לכם!

או למלא את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם!

קורס יועצות שינה אונליין

קורס יועצות שינה פורץ דרך בשיטת אלה גרשטיין

הקורס היחיד שיעניק לך ידע מקצועי מקיף לשיפור שינה, תזונה, והרגעת הילדים, ויאפשר לך לשלב אמהות עם קריירה משתלמת.

שתפו פוסט זה:

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
אלה גרשטיין - מלמדת קורס יועצות שינה אונליין

הורים יקרים, אם אתם רוצים להתייעץ איתי או לקבל יותר מידע 

או למלא את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם!
אני כאן כדי לעזור לכם

Open chat
שאלה או בעיה?
כתבו לי הודעת ווצאפ
דילוג לתוכן