"הילד הולך לישון מדי ערב אחרי שיר וסיפור בעצמאות מוחלטת ועם חיוך!"

סיפור על אמא חד-הורית לילד בן שנתיים שלא ידע להירדם עד חצות בלילה והגיע כל לילה למיטתה מאז שעבר לישון במיטת מעבר.

נעמה(שם בדוי) פנתה אלי עם בקשה לעזור לה ללמד את הילד שלה , אורי בן השנתיים, להירדם ללא בכי וויכוחים בערב. לדבריה התסכול והעייפות שלה כבר שברו את כל השיאים והיא חוששת להגיע לאפיסת כוחות ופוחדת שלא תצליח להמשיך ולתפקד ולטפל בילד כראוי. לפי התיאור של נעמה, הבן המקסים שלה, היה עושה לה "הצגות" באופן קבוע בשעות הערב. אחרי המקלחת ו2-3 סיפורים הילד היה "מתעורר לחיים", קם ממיטתו ומתחיל להתרוצץ בכל הבית, להיכנס לסלון, רצה לשחק, להשתובב, וכל זה תוך כדי צחוקים וצעקות של שמחה או בכי קורע לב...

נעמה ניסתה לדבר עם הילד, ביקשה יפה, כעסה, דיברה על עונש-כלום לא עזר, הילד המשיך בשלו, ולא הסכים לחזור למיטתו עד חצות, למרות שהוא נראה עייף מאוד.

בעיה נוספת שנעמה לא מצאה לה פתרון-הילד היה מתעורר בלילה, מגיע לחדרה ונכנס למיטתה כדי לישון איתה עד הבוקר. בגלל העייפות שלה לא היה לה כוח להילחם ולהחזירו למיטה, אז לרוב היא וויתרה ומצאה את אורי מתעורר בבוקר במיטתה.

בשיחת אבחון גיליתי שנעמה בתור ילדה קטנה הרגישה שלא קיבלה מהוריה מספיק חום ואהבה. לכן בתור אמא חדשה היא החליטה שתפקידה העיקרי זה לפנק את אורי ולתת לו את כל מה שיבקש, בעיקר כי היא היחידה שמטפלת בו כי אין לה בן-זוג. נעמה הדגישה שהיא לא יודעת להציב גבולות לילד, היא הייתה מוותרת מיד כל פעם שהוא רצה משהו אך לא ידעה לשנות את ההתנהלות מולו.

בתחילת התהליך שנמשך כחודש וחצי שינינו את הטקס של הערב, כדי שהילד יבין שלא קמים מהמיטה אחרי הסיפור. בימים הראשונים נעמה ישבה לידו, עד שנרדם, וכך הצלחנו למנוע ממנו לקום, להשתובב ולטייל בכל הבית. תוך שבוע הילד למד להירדם ללא נוכחותה בחדר, בלי בכי ובלי ויכוחים. אורי התחיל לישון טוב בלילות ואם היה מגיע למיטתה, נעמה התמידה להחזיר אותו למיטתו-בלי לכעוס ובלי לדבר. שבוע מתחילת התהליך נעמה סיפרה על שיפור  משמעותי. היא קיבלה ממני המון כלים להתנהלות נכונה מול הילד, למדה להסביר לאורי מה מותר ומה אסור ולהציב גבולות-בלי להיכנס לוויכוחים ומאבקי כוח.

לדבריה מאז שהוא נרדם לבד וברוגע וישן לילה שלם, גם ההתנהגות שלו במהלך היום השתפרה: הוא הפך לילד רגוע וחייכן, משתף פעולה ברצון וכמעט ולא נכנס להתקפי זעם. גם הסבים מציינים זאת לפניה, למרות שבתחילת התהליך הם לא הבינו למה צריך יעוץ שינה בכלל…כך נעמה תיארה את השינוי שקרה:

"הילד הולך לישון מדי ערב אחרי שיר וסיפור בעצמאות מוחלטת ועם חיוך! אחרי תקופה ארוכה שלא ניתן היה להרדימו בלי התקפי בכי קורע לב…הוא פשוט נכנס למיטה, לוקח מוצץ, מתהפך כמה דקות ונרדם לבד לחלוטין בלי עזרה ובלי נוכחות שלי בחדר. סוף סוף הילד שלי רגוע וחייכן, וכייף לשחק איתו. אורי כבר לא עושה לי דווקא ולא נכנס להיסטריה כל יום לפני השינה!!! סוף סוף יש לי זמן לעצמי בערב, ואני כבר לא מותשת כמו פעם ומרגישה שיש לי המון סבלנות. אני קמה כל בוקר עם חיוך ובמצב רוח טוב. מצטערת רק על דבר אחד-שלא פניתי אליך קודם. היום חיי נראים אחרת, תודות לך כמובן 🙂

תודה רבה רבה לך! מעריכה אותך מאוד!

נעמה

מתנה : סדרת מאמרים שלי וטיפים על בעיות שינה  אצל וילדים בני שנתיים-בחינם,

כדי להירשם לקבלת מאמרים כנסי לכאן. 

"אני עדיין לא מאמינה שאפשר לתת לילדה נשיקה ולצאת מהחדר והיא נרדמת לבד, אחרי שנה של סבל ותסכולים!!!"-סיפור מהקליניקה

על בעיות שינה אצל ילדים בני שנה וחצי-שנתיים-מדריך להורים עייפים

הורים ממליצים עלי

אלה גרשטיין-יועצת שינה לתינוקות במרכז וצפון הארץ

אם מה שקראתם כאן מעניין אותכם ואתם רוצים לקבל מידע נוסף אני כאן כדי לעזור לכם!

או למלא את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם!

קורס יועצות שינה אונליין

קורס יועצות שינה פורץ דרך בשיטת אלה גרשטיין

הקורס היחיד שיעניק לך ידע מקצועי מקיף לשיפור שינה, תזונה, והרגעת הילדים, ויאפשר לך לשלב אמהות עם קריירה משתלמת.

שתפו פוסט זה:

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
אלה גרשטיין - מלמדת קורס יועצות שינה אונליין

הורים יקרים, אם אתם רוצים להתייעץ איתי או לקבל יותר מידע 

או למלא את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם!
אני כאן כדי לעזור לכם

Open chat
שאלה או בעיה?
כתבו לי הודעת ווצאפ
דילוג לתוכן