יעוץ שינה לתינוקות- 5 סיבות שמונעות מהורים לחפש פתרונות לבעיות שינה אצל תינוקות

בעולם המודרני בו אנחנו חיים היום הורים רבים חשים המון לחץ, דאגות וחוסר שקט. כל אלו משפיעים על איכות החיים שלהם ועל איכות השינה של קטנטנים. לפי המחקרים כ-30% מהורים לתינוקות וילדים מתמודדים עם בעיות שינה קשות בשנים הראשונות לחייהם. רוב ההורים שאני פוגשת בקליניקה שלי מדווחים על תחושות של עייפות, תסכול, ולחץ, שמתגברים בגלל מחסור בשעות שינה בלילות.

במאמר הזה אני רוצה להציג לכם 5 סיבות שמונעות מההורים לחפש פתרונות לבעיות שינה אצל תינוקות:

1-ההורים נמנעים מלקבל ייעוץ שינה לתינוקות בגלל פחד וחשש מחוסר הצלחה.

הפחד הגדול שמופיע בשלב הזה לעתים קרובות הוא הפחד שלא יהיה שיפור ושהם לא יגיעו לתוצאה המיוחלת אחרי הייעוץ. חשוב להבין שהפחד הזה תמיד קיים אצל כל אדם שמתחיל בתהליך של שינוי בהרגלים. גם כשאנחנו מתחילים לעשות דיאטה זה עלול להלחיץ. אחת המחשבות שצצות לנו בראש היא: "אולי יהיה לי קשה להתמיד ואז אוותר ואפסיק ולא אוכל להגיע לשיפור". אבל בתהליך של דיאטה מדובר על אדם מבוגר שעושה שינוי בהרגלים של עצמו. ייעוץ שינה לתינוק הוא תהליך שמורכב משני תהליכים במקביל:

תהליך אחד הוא שינוי בהתנהלות שלכם מול התינוק/הילד, והתהליך השני – שינוי בהרגלים של הקטנטן עצמו. זאת הסיבה שבגללה תהליך של ייעוץ שינה לתינוקות עלול להיות מאוד מורכב וידרוש המון סבלנות, התמדה והקפדה על כל הכללים.

2- ההורים מחליטים לוותר על תהליך של ייעוץ שינה לתינוקות בשל חשש מהבכי של התינוק.   

כל יום אני פוגשת הורים מאוד עייפים ומותשים שנורא חוששים להתחיל בתהליך ודוחים את תחילתו אין ספור פעמים, כי הם נורא דואגים ופוחדים שיגידו להם לתת לקטנטן לבכות. ישנם הורים שחוששים שחלילה לא יקרה לתינוקם נזק אחרי שהוא בוכה ולא מקבל מענה. אני מבינה את אותם ההורים, כי הייתי במקום הזה עם בתי הבכורה שלא ישנה בלילות מעל 3 שנים וחוויתי את אותן התחושות.

אז חשוב לי מאוד להגיד לכם : לא כל תהליך של יעוץ שינה לתינוק כרוך בבכי וצרחות. מי שמכיר אותי יודע שאני לא מתחברת ולא ממליצה על השיטות הקשות עם בכי. זאת הסיבה העיקרית, בגללה פיתחתי שיטה עדינה שמאפשרת לקטנטנים להגיע להרדמות ולשינה בהדרגה וללא בכי.

3- המיתוס שהזמן יעשה את שלו והכל יסתדר לבד.

"הזמן יעשה את שלו"-הגישה שאומרת שכל דבר יסתדר מעצמו עם הזמן. אין צורך לשנות את המצב, חבל על המאמץ. לצערי, ההורים שמחכים שהקטנטן שלהם יתחיל להירדם לבד ולישון בלילות ברצף, בד"כ מגיעים להחמרה גדולה(רגרסיה), ואז הם מוכנים לעשות כל מאמץ, כל דבר שיעזור להם ולקטנטן שלהם לצאת ממעגל של עייפות קיצונית. זה קורה כי תינוק שגדל ומתפתח לומד שבעזרת התנגדות גדולה או התקף של בכי וצרחות הוא יצליח להשיג המון יחס ותשומת לב ולקבל יותר ידיים. ואז ההורים נכנסים למעגל קסמים: הילד בוכה המון, מתנגד לשינה, הוא הופך לפעוט מאוד עייף ודי עצבני, השינה שלו משתבשת עוד יותר וכתוצאה מכך הם צריכים לעשות המון מאמץ ולהשקיע המון זמן, כדי להגיע להקלה. אז אני ממליצה לכם לחשוב, האם אתם בוחרים להמתין, או שאתם בוחרים לקחת את המושכות בידיים והתחיל בתהליך של ייעוץ שינה לתינוקות מאוד עדין והדרגתי, כדי שתוכלו לחזור לשינה רגועה בלילות תוך כמה שבועות?

4-ההורים בוחרים בשיטה לשיפור שינה אצל תינוקות שלא מתאימה לקטנטן שלהם.

לעתים קרובות קשה מאוד לבחור בשיטה או ביועצת שבאמת תביא למשפחה רגיעה ושינה שלווה בלילות. היום בתחום הזה יש המון שיטות שונות ומגוונות. ישנן שיטות מהירות שמבטיחות שתוך 3-4 ימים ילדכם יפסיק להתנגד להרדמות. בד"כ זה כרוך בבכי רב ותסכול של הילד ושל ההורים(שיטת 5 דקות וכו'). לעומת זאת יש שיטות עדינות והדרגתיות– שהעיקרון המנחה בהן הוא מתן מענה מתמיד לבכי, או מניעת לבכי במהלך התהליך.

ההמלצות שלי לבחירת השיטה לייעוץ שינה לתינוקות: 

לפני שאתם מקבלים החלטה ובוחרים בשיטה או ביועצת שינה מומלצת שתעזור לכם להקל על התינוק המדהים שלכם, כדאי וחשוב לבדוק האם ליועצת יש ידע בתחום תזונה והתפתחות תינוקות, כי לתזונה והתפתחות הילדים יש השפעה גדולה על שינת תינוקות ופעוטות בכל גיל. אני ממליצה גם לבדוק אם ליועצת יש המלצות מהורים שכבר עברו את התהליך והשיגו שיפור בשינת תינוקות או ילדים שלהם.

5- לעתים ההורים מוותרים ולא נכנסים לתהליך של ייעוץ שינה לתינוקות כיוון שיש המון לחץ מהסובבים.

אולי גם אתם מכירים את הסיטואציה שנוצר המון לחץ מהסביבה וכל אחד נותן לכם עצות שלא כל-כך מועילות ("איך אנחנו גידלנו את הילדים שלנו בלי יועצות למיניהם וכולם ישנו יפה?"). בעבר התחום של ייעוץ שינה לתינוקות לא היה קיים ולהורים לא היה למי לפנות כדי לקבל עזרה. אבל העניין הוא שפעם, כשהסבתות שלנו גידלו את ילדיהן, ההורים הצעירים הרגישו עטופים באהבה וחיו ב"שבטים" ובמשפחות גדולות, כשכולם עזרו להם בגידול התינוק, ותמכו בהם. לצערנו היום המצב הוא לגמרי שונה. היום רוב ההורים בנוסף לגידול הילדים גם מפתחים קריירה, עובדים המון שעות מהבית או מחוץ לבית, ומתמודדים עם לחץ בעבודה, ורצון להספיק מיליון מטלות באופן יומיומי, וזה משפיע עליהם ועל הקטנטנים.

הורים יקרים, אם אתם עייפים ולא זוכרים מתי ישנתם יותר משעתיים בלילה-אתם לא לבד! אני מבינה ויודעת עד כמה קשה לתפקד בבית ובעבודה כשלא ישנים בלילות, כי הייתי במקום הזה. אם אתם עדיין לא מצליחים להחליט ולעשות את הצעד הראשון-זה בסדר! כשתרגישו שנמאס לכם לסבול וחשוב לכם למצוא את הדרך היעילה לשיפור המצב, כדי שהחיים של כל בני המשפחה שלכם ישתנו, יהיה לכם קל יותר לקבל החלטה נכונה עבורכם.

אז יש לכם 2 אפשרויות: להמשיך לחשוב ולהתלבט בתקווה שהמצב ישתפר(וזה בסדר גמור), או לקבל החלטה ולעשות את הצעד הראשון לשינוי, שיאפשר לתינוקכם להירדם בקלות וללא עזרה ולישון ברוגע ביום ובלילה. אם אתם רוצים לבדוק האם השיטה שלי תתאים לכם ולתינוקכם, צרו איתי קשר כאן או בהודעת ווטסאפ ואשמח לבדוק יחד איתכם האם יש התאמה בין מה שאתם מחפשים למה שאני יכולה להציע לכם.

אני כאן לכל שאלה!!

אם מה שקראתם כאן מעניין אותכם ואתם רוצים לקבל מידע נוסף אני כאן כדי לעזור לכם!

או למלא את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם!

קורס יועצות שינה אונליין

קורס יועצות שינה פורץ דרך בשיטת אלה גרשטיין

הקורס היחיד שיעניק לך ידע מקצועי מקיף לשיפור שינה, תזונה, והרגעת הילדים, ויאפשר לך לשלב אמהות עם קריירה משתלמת.

שתפו פוסט זה:

גלילה לראש העמוד
אלה גרשטיין - מלמדת קורס יועצות שינה אונליין

הורים יקרים, אם אתם רוצים להתייעץ איתי או לקבל יותר מידע 

או למלא את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם!
אני כאן כדי לעזור לכם

Open chat
שאלה או בעיה?
כתבו לי הודעת ווצאפ
דילוג לתוכן