תינוק לא ישן-5 טעיות נפוצות שגורמות לבעיות שינה אצל תינוקות

כחלק מהעבודה שלי כיועצת שינה לתינוקות וותיקה מאוד, אני פוגשת הורים עייפים ומותשים שמנסים לשפר את איכות השינה אצל התינוקות שלהם ולא כל-כך מצליחים להגיע לשיפור, כי הם מקבלים מידע שגוי או לא מדויק, זה קורה המון. אם גם אתם מרגישים תסכול גדול וחוסר סבלנות, כי התינוק שלכם לא ישן ביום ובלילה, תקראו את המאמר הזה ותגלו איך להקל על תינוק שלא ישן ואיך להימנע מהטעויות הכי נפוצות.  

ההורים שמחפשים דרך יעילה לטיפול בבעיות שינה אצל תינוקות נתקלים במיתוסים ומידע לא מבוסס שקיים בשפע, ולעתים עושים טעויות, שלא מאפשרות לקטנטנים לישון טוב ביום ובלילה. גם אני כאמא חדשה לפני כ-26 שנים הייתי במקום הזה, ועשיתי לא מעט טעיות שגרמו לבתי הבכורה להתעורר אין-ספור פעמים בלילה. רק אחרי שעברתי דרך ארוכה ולא פשוטה, חקרתי, למדתי וצברתי ניסיון וידע רב בתחום, גיליתי שאפשר גם אחרת.

גלו מה הן 5 הטעויות הנפוצות שגורמות ליקיצות רבות בלילה וקשיי הרדמות אצל קטנטנים, שכדאי לכם להימנע מהן:

  1. התינוק לא ישן טוב כי מרדימים אותו מאוחר מדי בערב. תינוק לא ישן בלילה אם הוא נרדם מאוחר מדי בערב. זאת תופעה מוכרת ונפוצה מאוד. לעיתים הורים מנסים לדחות את ההרדמות בערב כי נהוג לחשוב שאם נרדים את הילד מאוחר, כשהוא עייף, אז הוא יירדם בקלות וימשיך לישן טוב בלילה. זאת הטעות הכי גדולה שנתקלתי בה כמעט בכל תהליך ייעוץ שינה לתינוקות שעשיתי עד היום. העייפות הגדולה אינה מאפשרת לקטנטנים להירדם, לכן הם מתנגדים ומתקשים להירדם ברוגע. כדאי לזכור שהרדמות בזמן המתאים היא המפתח לשינה טובה.
  1. התינוק לא ישן כיוון שטקס השינה לא מתאים לו או כשלא מקפידים על הטקס לפני שינה. אנחנו חיים בעולם דינאמי, רוב ההורים עובדים המון שעות ביום, חווים עומס ועייפות גדלה, ולכן לעתים הם לא מצליחים להקפיד על טקס קבוע ומסודר בשעות הערב. הורים שמוותרים על טקס שינה עלולים לגלות שהתינוק מתעורר המון בלילה. אם אתם מחפשים תשובה לשאלה מדוע התינוק שלכם לא ישן ורוצים לחזור לשינה של לילה שלם, תקפידו על טקס שינה קבוע בערב כדי להעניק לילדכם תחושת בטחון. טקס יכול לכלול ארוחה טובה ומשביעה, אמבטיה, שיר ערש או סיפור לפני ההרדמות.
  1. תינוק לא ישן טוב כאשר מרדימים אותו במקומות שונים. אם קשה לכם להביא את הקטנטן להרדמות במיטה או בעריסה שלו, כי הוא בוכה המון ואתם מחפשים דרכים להקל עליו ועליכם ומרדימים אותו כל פעם בעגלה, בנדנדה או בנסיעה באוטו- דעו שזה פתרון טוב לטווח קצר אך הוא עלול לגרום לבעיות שינה אצל תינוקות בהמשך, עם הגיל. מותר להרדים את הקטנטן שלכם מדי פעם בנסיעה או בטיול בעגלה, אבל לא כדאי להרגיל אותו לשינה במקומות האלה באופן קבוע.
  1. תינוק לא ישן אם הוא נרדם תמיד עם עזרה, לדוגמה עם בקבוק, בהנקה, בידיים או בנדנוד של עגלה. הרדמות עם עזרה היא סיבה נפוצה מאוד לבעיות שינה אצל תינוקות בכל גיל. הורים עייפים שלא ישנים בלילות נוטים לחפש דרכי קיצור להרדמות קלה ומהירה כשהם נתקלים בסירוב להרדמות. אם תינוקכם התרגל להירדם עם עזרתכם בכל תנומה, כנראה נכנסתם למעגל קסמים שקשה מאוד לצאת ממנו בלי להביא את תינוקכם לבכי קורע לב, התנגדות או צרחות. רוב התינוקות עד גיל 4 ח' אינם מסוגלים להירדם ללא עזרה, לכן מומלץ להרדים אותם בידיים או במנשא בתקופה הראשונה אחרי הלידה. כשהקטנטן מגיע לגיל 4-5 חודשים, כדאי להתחיל בתהליך למידה הדרגתי, כדי שהתינוק ידע להרדים את עצמו בלי עזרתכם.
  1. תינוק לא ישן בגלל חוסר עקביות בהתנהלות של ההורים. חוסר עקביות בהתנהלות ההורים לא מאפשרת לקטנטנים לפתח הרגלי שינה בריאים. הורים שלא ישנים טוב בלילות ומגיעים לעייפות גדולה. לרוב הם מתקשים להתמיד בשיטה אחת ונוטים לוותר ו"לזרום עם הילד", כדי לחסוך מעצמם את המאמץ, כי קשה להם להילחם עם תינוק עייף שבוכה המון באמצע הלילה. לעתים הורים נוטים לנסות שיטה חדשה בכל פעם שהם נתקלים בבכי, או בהתנגדות של הקטנטן, כדי למנוע ממנו התקפי בכי וצרחות.

"אני תמיד מתחילה לפעול לפי התוכנית אבל מוותרת מהר", "הילד שלי עקשן ואני לא מסוגלת להילחם איתו", "ניסיתי את כל השיטות וגיליתי שכלום לא עובד, התייאשתי". אם אתם מזדהים עם המשפטים האלה ומרגישים שלא משנה כמה מאמץ אתם משקיעים, שום דבר לא עובד, וזה מייאש אותכם ,אם קשה לכם להגיע לשיפור, ואתם מחפשים דרך יעילה להחזיר את ילדכם לשינה טובה ביום ובלילה, דעו שאפשר להגיע לשיפור משמעותי בצעדים קטנים, בלי לתת לקטנטן לבכות.

אם חשוב לכם לצאת ממעגל של עייפות קשה, אני כאן כדי להגיד לכם שלא חייבים לסבול. אני פיתחתי שיטה ייחודית, יעילה ועדינה, שעזרה כבר לאלפי תינוקות ללמוד לישון טוב ביום ובלילה בלי לבכות. אם גם אתם רוצים ללמוד איך להרדים תינוק בלי בכי, ובלי מאמץ ולחזור לשינה שלווה של לילה שלם-צרו איתי קשר.

אשמח לעזור לכם מכל הלב:)

אם מה שקראתם כאן מעניין אותכם ואתם רוצים לקבל מידע נוסף אני כאן כדי לעזור לכם!

או למלא את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם!

קורס יועצות שינה אונליין

קורס יועצות שינה פורץ דרך בשיטת אלה גרשטיין

הקורס היחיד שיעניק לך ידע מקצועי מקיף לשיפור שינה, תזונה, והרגעת הילדים, ויאפשר לך לשלב אמהות עם קריירה משתלמת.

שתפו פוסט זה:

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
אלה גרשטיין - מלמדת קורס יועצות שינה אונליין

הורים יקרים, אם אתם רוצים להתייעץ איתי או לקבל יותר מידע 

או למלא את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם!
אני כאן כדי לעזור לכם

Open chat
שאלה או בעיה?
כתבו לי הודעת ווצאפ
דילוג לתוכן